Trudni ludzie w pracy inżyniera – 7 sposobów

15:43 Artur Mydlarz 0 Comments

jak radzić sobie z trudnymi ludźmi
Ty też jesteś dla kogoś trudnym człowiekiem, możesz nawet o tym nie wiedzieć. Ludzie różnią się od siebie charakterem, przekonaniami, pochodzeniem, wyznawanymi wartościami – jesteśmy różni. Pomimo różnic w pracy musimy przygotować się na współpracę z każdym, niezależnie od tego czy kogoś lubimy czy nie. Jak więc radzić sobie z trudnymi ludźmi? Do tak humanistycznego problemu można podejść po inżyniersku: zdefiniuj problem, znajdź przyczynę, wprowadź akcje korekcyjne, sprawdź i działaj. Jest to nieco trudniejsze niż np. rozwiązanie problemu w procesie montażowym Opla Astry. Dlatego w 7 punktach zebrałem dla Was najważniejsze techniki, które pomogły mi z tym problemem.
Nie jestem psychologiem czy socjologiem. Jestem prostym inżynierem, który zmuszony był konfrontować się z wieloma trudnymi ludźmi. Jestem też świadomy tego, że mogę być odbierany przez niektórych jako trudna osoba. Chcę dać wam esencję tego, czego nauczyłem się na wykładach Prof. Zbigniewa Nęckiego i z książek Dr Jacka Santorskiego, Dale Carnegie’ego, Tima Ferrissa, Josepha Coveya.